2011-05-19
 08:32:58

En tur till kk-akut..

Var en tag sedan jag bloggade men dagarna räcker inte till och på kvällen är jag så himla trött att jag ofta somnar under nattningen av Lykke.

Igår vaknade vi som vanligt runt sex halv sju, fick under morgonen kramper i magen som gjorde att jag inte kunde stå,gå eller sitta. Fick även brunaflytingar , vilket gjorde att jag började bli lite orolig.
Pratade med mamma som vanligt på morgonen , hon tyckte jag skulle ringa 1177..
Så efter en stund gjorde jag det, kom fram och prata med världens mest sura kärring.
Jag hann inte mer än presentera mig innan hon sa att du: jag skulle uppskatta om du pratar sakta och tydligt för jag förstår inte skånska. Flera gången under samtalet fnittra hon åt min dialekt och sa ett par ggr vad betyder det?
Vad menar ni skåningar med kramper egentligen? Menar ni samma som oss?
Efter hon förståt vad jag menade tyckte hon jag skulle ringa kk-akut i Lund, så ringde dit.
De boka en tid till mig direkt,fick ringa hem Magnus som var tvungen att ombesiktiga bilen igår in kl 13.00 annars skulle vi få körförbud. Så han och Lykke fick åka iväg och fixa det för annars skulle vi vara utan bil och min mamma fick komma och häta mig och sedan följa med mig till Lund.
Kände mig som en liten flicka när jag satt i väntrummet med min mamma.
Fick lämna lite blod och göra både vul och ul, allt var bra med lill*n som förövrigt både vinka och sög på tummen och levde rövare i magen. Hon trodde jag var 3 dagar längre gången än vad vi räknat ut men det får vi se när det är rul den 30:e.
Har hela tiden trott det är en pojke men när jag fick se den lill* fick jag för mig att det är en flicka, jag bryr mig inte vad det blir bara vårt hjärta är friskt.
Var som sagt inget fel på liten i magen men jag har fått urinvägsinfektion därav kramperna och de gamla blodet.
Läkaren sa att det är vanligt att man som gravid inte känner av urinsvägsinfektionen.





Anonym

Oj, det var ju läskigt. Vilken tur att allt var bra där inne. Hoppas allt är bra med dig annars! /Karin (Eiras mamma)


Iris

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.



PUBLICERAT: 2011-07-11, 02:19:18 | URL: http://gravidforsakring.net

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: