2011-01-07
 09:10:47

11 månader av kärlek och lite ångest..

Medan mannen och liten tar en liten morgonnap tänkte jag blogga mellan tvätt och sorteringsvarven.
Lykke ska egentligen inte ta morognnaps längre men hon satt och somna hjärtat.

Idag blir Lykke-Li 11 månader, sjukt. En månad kvar till 1 årsdagens , februari blir en hektiskt månad med kalas 3 helger. Lykke blir 1 år,Frida 18 år och jag blir 25 år.Sen hade jag tänkt att ha en tjejmiddag men de får nog vänta till mars eftersom jag med start i morgon kommer jobba ojämna helger, 10-15 lör och sön.
Inte så mkt direkt men de kan vara skönt att " komma ut" och dryga ut kassan , pengarna går åt när man renoverar och fixar.

Tillbaka till Lykke, herregud vilken liten busunge. Går gör hon lika självklart som om hon föddes gående.
Hon tar sig igenom hela huset flera gånger om utan att trilla eller pausa.Krypa gör hon iprincip aldrig bara om hon är riktigt riktigt trött eller när hon verkar vara lite osäker på ogivningen.
Springa i soffan gör hon också.

En negativ sak med allt gående är att hon sen några dagar tillbaka vägrar att åka vagn om hon inte ska sova.
Men det är ju inte direkt årstiden för de. Vi får vänta till all snö och is försvunnit innan hon kan börja gå korta sträckor utomhus.

Ska som sagt bli lite roligt att börja jobba några små timmar i månaden men ångesten kryper sig på lite.
Jag har inte varit ifrån Lykke många timmar när hon varit vaken. När jag gjort något utan henne har de varit när hon lagt sig för kvällen. Men Lykke har de toppen hos sin underbara pappa ( det är bara som är löjlig) som den här terminen tar över babysimmet och jag kommer vara me de söndagar jag inte jobbar.

Ikväll ska jag ut och äta med ett gäng underbara tjejer som jag var i Indien med hösten 08, en av mitt livs bästa resor.















KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: