2011-02-12
 11:01:11

Massa skryt från en super stolt mamma( ej för känsliga läsare ;))

Igår var det dags för 1 års sprutan på den nya BVC. Bodil hette vår nya BVC och hon var verkligen toppen.
Hon tog Lykkes hemska utslag på allvar och nu ska Lykke ha en mjölkfri kost i 3 månader med återbesök om 2 veckor för att se om kosten och salverna vi fick har hjälp något..

Jag gillade vårt BVC i Malmö med men här har dem mkycket mer tid och de kändes som om hon verkligen ville lära känna oss.

Lykke som tidigare varit "kort" hon vi växt rejält och är hela 76 cm lång och räknas numera som "lång".
BVC trodde hon skulle bli runt 175 cm som vuxen ´kvinna, detta beräknade hon på min och Magnus längd.

Hon var väldigt imponerad av Lykkes tal och sa att både i talet och hur bra hon går/springer var hon mer som en 18-19 månaders bebis i utvecklingen. Jag och Magnus blev som två super stolta tuppar hihi..
Inte konstigt att hon pratar så mycket när hon har två föräldrar som snackar iprincip dygnet runt.

När det var dags för sprutorna var det inte lika roligt, hon fick sitta i Magnus knä och när jag såg paniken i henne sögon efter hon blivit stucken börja jag gråta, tur att hon är van vid galna mammor.

Lykke ägna större delen av kvällen av att gråta och natten har varit bökig och feber har hon också fått.


Nej nu ska jag baka lite för i morgon är det dags för Lykkes första kalas ..


Sofie

Oj, har lilla Lykke växt så mycket.. :) Ska till bvc på måndag, ska bli spännande o se hur lång han är. Sprutan ser jag inte fram emot dock :(



Lykke har ju varit supertidig med allt, duktiga tjejen :)



PUBLICERAT: 2011-02-12, 22:17:36 | URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Patricia

Hej! Så kul att er dotter är så duktig :) Min dotter blir 1år om några veckor men hon kan inte gå ännu,men tror det kommer snart. Du skrev att hon har utslag.. min dotter har oxå fått det på armar o ben,men bvc vet inte riktigt vad det är,sa att de nog va nån form av eksem som försvinner av sig själv. Men tänkte om de kanske har samma? Hur ser hennes utslag ut? Kliar de? Hade varit kul om du ville svara. Ha en skön kväll!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: