2010-11-23
 08:45:36

Frisk och totalt överkörd.

Igår när jag gick och la mig så mådde jag skit men idag är febern som bortblåst och jag känner mig bättre.
Tar dock en riktig hemma dag för att riskera att smitta ner andra och för att bara at de lungt efter en galen natt ( nej inte på det bra sättet ).

Det roliga med mig är att jag så länge jag minns alltid fått en typ av ångest när jag är hemma och är sjuk.
Känner mig otroligt ensam och inbillar mig att alla runt omkring mej ska "glömma" mig och jag ska vara helt ensam när jag blir frisk, sjukt löjligt, jag vet men det är så det är. Har såklart blivit mkt bättre med åren , nästan helt bra. Kommer ihåg när jag var liten och det ända jag ville var tillbaka till skolan så jag inte skulle missa något.

Tillbaka till den galna natten. Lykke somna som vanligt runt sju, sov dock sjukt oroligt. Hon har en tendens att hela tiden böka upp sig till huvudänden av sängen/spjällsängen och bli jätte ledsen av det. Detta kan hända allt från 1 till 2000 ggr per natt. 22.30 vaknade Lykke och hon var inte speciellt mysig om man säger så utan snarare sjukt arg och ledsen. Så fram till 02-02.30 någon gång var Lykke-Li vaken och grät nästan hela tiden. Både jag och Magnus försökte med allt men nej . Hon vaknade 06.00 som vanligt så sovmorgon fick man inte nej. Men just nu sover hon och har gjort ett litet tag. Hoppas att hon ska sova någon timme till så jag får lite gjort här hemma.


Ulrika

Detta med att barn inte sover på natten knäcker mig med! William har varit inne i en period i 9 veckor nu där han idiotskriker 1000 gånger per natt och tystnar när man klappar honom på huvudet. MEN de sista tre dagarna så har han inte gett sig om han inte har fått ligga i min säng. Vilket inte går eftersom han kryper runt u sömnen och kan då trilla ner. I natt skrek han konstant i 4 timmar!!!! Snacka om envis och man känner sig som sämsta mamman!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: