2010-11-28
 12:48:01

Första advent

Idag är det första advent för er som inte visste det. Liten ligger och sover efter att för första gången på länge ätit en hel portion gröt till frukost och en helt portion mat samt lite fruktpuré på det. Magnus är och jobbar idag så jag tänkte passa på att julpynta lite här hemma.
Jag är ju inte direkt super förtjust i julpynt är knappast en sådan person som tar fram julgardiner,handdukar,dukar,lakan ja you name it. Fast lite för jag pynt här hemma, någon stjärna i fönstert, två tre ljusstakar och kanske nåfon liten tomte eller två. Är på jagt efter lite pynt som går i sliver/vit och siffror i zink så jag kan göra en liten egen adventstake.
Kankse hittar något ikväll när vi åker på skylt.



(Lykke och morfar på XXXLutz igår)


Fredag och lördag var i Malmö eftersom Magnus skulle på grabbkväll ute i Bara så jag vågade inte sova själv i huset. Så jag och Lykke sov hos min mamma och syster där Magnus sedan kom dit. Att sova med Lykke och Magnus i en 120 säng är väl inte direkt det mysigaste jag gjort då jag låg som en klämd sill mellan två som verkar tro dem sover själva.

Igår hann vi med ett besök på toysrus där vi handla klart alla Lykkes julklappar och dem sista till kusinerna, är första gången någonsin jag nästan är klar med alla julklappar redan i november. Sen blev det ett besök på XXXLutz där vi åt världens största schnitzel.  Jag tyckte utbydet där var mkt blandat. Något var det mest priliga och pråliga jag någonsin sett och en det saker var helt okej. Barnavledningen ade verkligen de mest till dem små allt från kläder,leksaker till barnvagnar och potter.

Sen var det kalas hos Lykkes kusin Hannes som blev 12. Lykke är verkligen glad för sina kusiner och dem för henne. Hon älskar att sitta och titta på när dem lekar . Hon är så himla söt när hon kryper fram och pussar på dem


Sofie

Lite klydd med mitt minneskort med fotona, men min bror ska fixa det sen skickar jag bilden till dig :)



PUBLICERAT: 2010-12-02, 21:00:12 | URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: