2010-11-26
 12:48:09

3 i rad

3 hela nätter nu har Lykke sovit utan att vakna i sin egen säng dessutom. Det var nästan sa att jag och Magnus hade glömt hur man ligger och håller om varandra hihi. Känner mig så himla utvilad och det är man inte bortskämd med nuförtiden.

Matvägran pågår fortfarande samt sperationsångest delux. Hon vill nsäatn hela tiden bli buren av antingen mig eller Magnus. Är hon hos mig vill hon till Magnus är hon hos Magnus vill hon till mig.Fast än så länge idag har det varit lugnt på den fronten jag har inte behövt bära henne 24/7.

Lykke har börjat pussa på andra bebis, så himla sött. Idag på babysimmet kröp hon fram till en kille och pussa på honom flera ggr.. Anmälde hos till fortsättningskurs till vårterminen fast den här gången på söndagar så att Magnus kan följa med.

Et hett ämne som går här hemma nu är dagis. Tanken var ju att Lykke skulle börja på dagis sep 2011 alltså när hon är 1 år och 7 månader.Är ju ett tag dit men som det känns nu har jag ingen större lust att lämna henne redan utan vill vänta till hon år två och då kanske hon har ett litet syskon?!?!
Om hon nu skulle få ett syskon runt 2års ålder ska hon då gå 15 timmar ?!
Det känns nog sjukt konstigt att lämna henne lite på dagis när man är hemma samtdigit som de kan vara skönt för Lykke att leka av sig .

Vad har ni för tankar och funderingar kring detta?! Tänker ni som jag eller ni tycker något helt annat?!

Va nu inte blyga att kommentera lite ;)


kimse

Alicia är bara 6 månader och jag har redan ångest över inskolning och då jobbar man själv på förskola.. fått ett helt annat perspektiv nu. Dock behövs jag på jobb från september 2011 när Alicia är 15 månader. Blir inte lätt.. MEN jag ser att våra 15h barn älskar vara på förskolan, de hinner precis leka av sig på stora öppna ytor med många kamrater där de lär sig såååå mycket om socialtsamspel. Det varierar så hur föräldrarna känner, några tjatar om att få lämna sina barn mer än 15h för "de river hemmet" och andra tar lite färre än 15h. Tror ni känner bäst när dte väl är dags men jag förstår din tanke heeeelt! :) Fika snart?!



PUBLICERAT: 2010-11-26, 21:42:45 | URL: http://kvimsen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: