2010-05-23
 14:38:13

Djungelkvinnan och navelsträng

Magnus är ute på en promenad med Lykke och hunden.
Kände att jag behövde en timme för mig själv för att fixa till mig lite,Magnus kallar mig numera djungelkvinnan varför får ni själv lista ut haha.

Jag knappt varit ifrån Lykke sedan hon föddes om man inte räknar med ett besök hos en nära kompis som fyllde år på 90 min när Lykke var 6 veckor eller de ggr jag springer bort till coop eller Willys för att handla mjölk osv.
Tanken är att jag ska börja träna nu i veckan 1 timme två tre ggr i veckan och det har jag heller inga problem med.
 Men jag känner mig verkligen inte redo att lämna bort henne en hel kväll eller ännu mindre en hel natt.
Dels för att jag helammar och dels för att jag verkligen inte känner för det.
Jag vill inte verkar otrevlig eller trampa på någons tår men jag struntar i att ni lämna bort ert barn när det var si och så många veckor för att festa eller vad ni nu gjorde.
Jag är inte redo att lämna bort mitt hjärta ännu en hel kväll och respektera det och sluta tjtata.
Alla är vi olika individer och det som är rätt för mig och mit barn är behöver självklart inte vara rätt för andra och tvärtom.
Så jag låter navelstängen sitta i ett tag till tills jag känner att jag är redo att klippa den.


Johanna - mamma till Leia

sv: en träningssida.



PUBLICERAT: 2010-05-23, 14:45:29 | URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Sofie

Djungelkvinnan, haha.. jag tror jag kan gissa varför :P



Jag håller med dig.. Jag har inte heller varit ifrån Leon och vill inte heller det. Det längsta är när jag var på loppis i 1,5 timme, då var Leon hemma hos sin pappa..

Tog tid innan jag ville lämna honom till min mamma för att gå och träna.. Var iväg i 40 minuter och körde snabbt tillbaks.. då låg lillen och sov så gott så. Så det kommer jag nog kunna göra igen.. Om jag lämnar honom hemma så blir det att jag ifrån honom längre tid ju eftersom att vi bor en bit utanför Malmö.

Fast.. SATC-filmen ska jag se på bio.. Hur jag ska klara mig en hel kväll utan Leon.. ?.. ja det är frågan :P



Ska kolla min mail nu och sen fixa din blogg :)



PUBLICERAT: 2010-05-23, 19:30:50 | URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Sofie

Sådär, nu har jag lagt in den.. men ska det inte stå något i headern?



PUBLICERAT: 2010-05-23, 20:03:17 | URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Meya

jag har fortfarande kvar navelstängen. Vissa dagar vill jag ha den tills frank är minst 25 år! haha. nu förstår jag varför folk har så många barn, jag vill liksom alltid ha navelsträng till någon..



Frank tackar för komplimangen och hälsar lykke att han saknar henne. Dino-dräkten sitter lite tajt, men han ska ha den på tisdag för lykkes skull ;)



PUBLICERAT: 2010-05-23, 22:08:02 | URL: http://oupswemadeababy.blogg.se/
mysan

du klipper navelsträngen när du är redo, och om det är så att du aldrig blir "redo" så är det också okej.

våra barn är vårat liv nu, och dom som inte acepterar det och förstår är inget att samla på..



Härligt att du har börjat träna nu. :) det vill jag med. vilket gym blev det!?



Ps. snygg din blogg har blivit nu. Du klara dig visst utan min hjälp. :P



PUBLICERAT: 2010-05-24, 10:13:23 | URL: http://mamamy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: