2010-05-30
 07:26:12

Amning

Lykke-Li vill ju inte ta napp och har aldrig velat.Förra veckan gick det bra men de senaste dagarna total vägrar hon igen.
Vilket  börjar bli jobbigt nu eftersom Lykke har sedan dag ett hängt vid mitt bröst ungefär 1-4 ggr per timme och från 01.30 till 06.00 varje natt.
Det blir väldigt mkt ammande och jag börjar tycka det är väldigt jobbigt.
Reslutatet av att hon småammar hela tiden blir att hon aldrig bli riktigt mätt eftersom brösten aldrig hinner fyllas på riktigt
Så sedan i fredags har jag bara ammat henne var 4 timme och gett henne ersättning där imellan om hon behövt och Lykke har sovit bättre och varit himla mkt gladare * peppar peppar*
Jag känner mig mkt gladare och är inte alls lika trött .
Inatt vakande hon halv två som vanligt och när hon ammat klart ville hon så klart sutta hela natten som vanligt så jag fick gå runt och bära på henne till 03.30 så hon inte skulle vakna.
Kl 06.30 vaknade hon och ville ha mat och där var tutten riktigt påfylld och Lykke kunde äta sig mätt snabbt.

Hoppas nu att detta ska fortsätta att funka gå för vi båda mår bätttre av det


Emma G

Jag håller tummarna för dig och Lykke. Själv har man börjat ge ersättning för att få lite avlastning. Och Ellie är mycket nöjdare nu och sover mycket längre. Hoppas vi ses snart Kramar



PUBLICERAT: 2010-05-30, 09:22:55 | URL: http://modersinstinkter.blogspot.com/
Tova

Aww, min Elliot vägrar ju också napp. Var lite småsnopet i början då han ville snutta jämt, men nu saknar jag det inte alls. Napp är ju ändå inte någonting "naturligt", fast man kan ju tycka det skulle vara skönt som lite avlastning ibland ;)

kramar



PUBLICERAT: 2010-05-31, 11:36:43 | URL: http://trasslet.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: