2010-07-21
 12:10:25

Inatt

Har Lykke vaknat ungefär en gång i timmen och gråtit och velat ha tutten.
Jag antar att det är tanden som spökar. Men jag ammar sjukt mkt nu igen ammar nästan mer än när hon var alldeles nu. Lykke vägrar ta flaska eller smakisar nu mera, hon som älska det innan.
Så nu gör jag inte så mycket mer än att ammar..
Vilket jag nästan bara gjort sen Lykke föddes och jag måste erkänna att det börjar ta på mig lite nu.
Magnus tycker att jag ska sluta helt han tycker jag kämpat länge nog nu..
Men jag vet inte skulle känna mig som världens absolut sämsta mamma om jag slutade amma.
Inte för jag tycker folk som inte ammar är sämre mammor på något sätt.
Ahh jag vet inte riktigt hur jag ska göra


Therese

vet hur det är, jag är också trött på att amma men samtidigt skulle jag aldrig klara att neka Clara det jag vet hon vill ha. Dessutom är tutten det enda som fortfarande funkar när hon ska sova. Kommer bli kämpigt när sambon ska vara föräldraledig om 2 månader!



PUBLICERAT: 2010-07-21, 14:33:30 | URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/
Therese

Jag ska göra praktik som jag missade när jag var gravid. Det känns jättejobbigt redan nu fast att det är 2 månader kvar, men tror det är jättebra för claras och joels relation. Bara för mig det är jobbigt :P Hur länge ska du vara mammaledig?



PUBLICERAT: 2010-07-21, 18:20:09 | URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/
Tova

Äsch, inte ska du känna dig som en sämre mamma!! Ersättning är ju trots allt ett bra alternativ.

Och jag tycker det känns som var och varannan kör med det nuförtide, jag känner mig nästan exotisk som fortfarande helammar vid 6½ månad haha.

Huvudsaken är ju att du och barnet mår bra :)



PUBLICERAT: 2010-07-21, 20:32:16 | URL: http://trasslet.se
Helena

Inte ska du känna dig som dålig mamma för att du inte känner för att amma. Amma fungerar inte för alla och passar inte alla iheller. Wilton har fått ersättning sen den dagen då han föddes och har mått bra av det och blir mätt med det och sover hela natten och gjort det sen han föddes. Jag vet exakt hur mycket han får i sig. Skönt att veta det tycker jag. Men klart alla gör som dom vill. Hoppas detta hjälper. Och hoppas allt är bra? Kram



PUBLICERAT: 2010-07-21, 21:46:34 | URL: http://prinswilton.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: