2010-12-22
 08:23:08

Tttyst och kolla..

Idag är de - 22,4 ute, så jag och Lykke ska bara stanna inne och mysa och fixa de sista inför julafton som vi ska ha här hemma i vårt eget hus, såå mysigt det ska bli.

Lite blandad släkt ,lite från Magnus och lite mer från min.
Är dock första julen jag firar utan min mamma, vilket känns konstigt men vi firar den 26 istället.

Efter julen börjar vi renoveringen av vårt vardagsrum och fan vad snyggt det kommer att bli. Lykke kommer få sin egen lilla loungehörna/lekhörna..

I fredags tog Lykke sina första riktig steg och igår tog hon så många som 10 steg i rad och stolt som en tupp var hon. Hon är ju ingen bebis längre utan ett litet barn som just nu klättrar upp och ner från soffan ,riktiga athleter de där små liven.
Lykke har även utökat sitt ordförråd med orden ttttyst och kolla. Sjukt gulligt när hon säger tyst men undra vart hon fått det ifrån?
Måste vara när vi sagt till Wilma att hon ska vara tyst när hon skälelr för de kommer folk eller för att någon går förbi?

Idag ska vi även köpa gran och de sista inför julafton. Granen ska dock inte kläs fören i morgon för när jag var liten klädde vi granen den 23 dec och de ska vi göra nu med :)

Kan tyvärr inte lägga in några bilder eftersom minnen på datan var fullt.


Anonym

Så duktig lilla Lykke är.

Blir också min första jul utan mamma och pappa och det känns jättekonstigt. Vi ska dock dit på julfrukost men det är ändå inte samma sak.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: