2010-12-30
 19:25:06

En sådan lista i brist på annat

När fick du reda på att du var gravid? 28 maj 2009
Blev det en chock? Nja. Vi hade ju sex utan skydd men att de skulle ta sig första månaden utan skydd trodde jag inte.
Hur gammal var du? 23
Hade du mycket halsbränna? Ja
Var det någon favoriträtt som ändrades? Jag åt allt jag kom över speciellt rätter med färs i
Hade du mycket foglossning? Nej
Hade du sammandragningar? Ja
Ditt sf mått som störst? 34?
Har du fått bristningar? Ja. Fick bristningar i v 38.
Trodde du att det var en pojke eller flicka?  Visste att det var en flicka
Vad hoppades du på? -
Hade du mycket vätska i kroppen? NJA
Hur mycket gick du upp i vikt? Gick upp sammanlagt 27 kg
Hur ser du på graviditeten idag?  Som något riktigt underbart
Hur ville du att din förlossning skulle se ut?  Att jag skulle slippa bajsa på mig
Gick du över tiden? Ja , tre dagar
Födde du för tidigt? Nej


När började din förlossning? Fredagen den 5 feb med vattenavgång
Hur lång tid tog det? Om man räknar från när vattnet fick så tog de ca 41 timmar.  Från inskrivningen ca 4 timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 5 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Att krysta ut moderkakan, de störde i familjelyckan hihi
Var du rädd för något? Att vårt barn inte skulle mår bra.
Grät du? Ja av lycka
Skrek du?  En gång men då sa Bm till mig att de hjälper inte.Då skämdes jag lite och slutade direkt
Tog du nått smärtstillande? Lustgas
Blev du sydd? Nej
Dragen med sugklocka? Nej.
Hur många var inne i förlossningsrummet?  Magnus, Bm, undersköterskan och en läkarstudent.
Hade du någon nära med dig? Ja , Magnus såklart
Hur stor var bebisen? 3495gram och 50cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Det blev en flicka.
Vad fick den heta? Lykke-Li
Hur ser du på förlossningen idag? Häftigaste upplevelsen jag har varit med om, längtar till nästa gång.
Var allting värt det? Vilken dum fråga. Klart de var. 2349739534957 ggr om.


Sofie

Rätter med färs i var jag också helt galen i :P



PUBLICERAT: 2011-01-02, 21:05:07 | URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: