2009-11-15
 15:21:49

Förlossnings tankar ...

Vi har precis kommit hem från en nästan 3,5 timmar lång runda med hunden, kan ju säga att så här att jag ligger som en strandad säl i soffan nu och tycker otroligt synd om mig själv eftersom ryggen och höfterna gör satan så ont.. Kroppen är inte som den var för några månader sedan om jag säger så, känner mig snarare som 53 än 23.

Nu är det bara 81 dagar kvar till BF av 280 och jag har så smått börjat med små punkter som jag vill ha med i mitt förlossnings brev:

* Jag vill helst inte att de ska använda sugklocka eller tång ( men måste de så måste de )
* Försöka klara mig med varma bad, tens apparat, lustgas och massage som smärtindring, då epidural skrämmer mig
* Vill att Magnus ska stå vid min sida och inte vid några omständigheter ner där nere och titta haha
*Vill gärna ha något jag kan dra i när jag ska krysta
*Vill ha upp Lillan direkt på bröstet

Jag har målat upp värsta drömförlossningen i mitt huvud men det blir aldrig som man tänkt sig..

*


Sofie

Hihi, nä min man får absolut inte kika där nere heller :P



PUBLICERAT: 2009-11-15, 19:03:49 | URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/
Kimse

Bra att ha målbilden som en drömförlossning :) Annars skulle det bli svårt tror jag. Snart, snart :)


Malin Borglin

hey,..



det är bra att måla upp en bild av en bekväm lugn förlossning,..

något att se fram emot..

min första förlossning blev så,,.. helt underbart lugn... utan någon smärtlindring med bad och lugn musik....



min andra förlossning hann jag inte med något då han föddes i hissen på sjukhuset... men inget hemskt det heller,.. bara var lugn så är det en underbar känsla,...



gå gärna med i min grupp på facebook "unga mödra" och läs olika förlossningsberättelser o prata med andra mammor,...



grattis till mgen!!

puss



PUBLICERAT: 2009-11-19, 11:46:56 | URL: http://malinborglin.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: