2009-12-04
 11:39:13

Argt inlägg

Alltså jag bara så j*vla trött på alla som ska lägga sig i att man har hund när nu man ska ha barn..
Får ofta höra vad ska ni göra med hunden nu när ni ska ha barn,ska ni verkligen behålla hunden,tänk så blir hon agressiv osv..
Idag när jag höll på att tvätta fråga min granne var jag skulle tvätta barnkläderna sen, hon menade på att vi kan inet tvätta våra kläder med bebisen för då kan de komma hundhår på bebisen kläder. Men ärligt.

Vi tänker självklart behålla Wilma utan att tveka. Hon har aldrig under sina fyra år visat minsta lilla tecken på agressivitet eller svartsjuka. Hon ÄLSKAR barn, hon låter dem leka med henne och hon blir aldrig det minst arg om de skulel dra lite hårt utan hon pussar dem istället.. När hon hör ett barn gråta brukar hon springa fram och försöka pussa på dem och lägga sig på rygg så dem kan gosa med henne..




susanne

fan vad löjligt... asså skulle det vara att barnet blir dålig pga hunden fine så kan man ju kolla ett annat hem till hunden.. men om barnet mår bra så spela roll.. vi har en hund som e en blandning av rottweiler o labbe.. o min son älskar henne.. o inte har vi problem mellan barn o hund heller..



men folk ska bry sej så jävla mycket... skit i dem.. det e faktiskt många barnfamiljer som har hund



PUBLICERAT: 2009-12-04, 11:56:53 | URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
susanne

du menar väl att din pappa tar hunden.. hahahaha.. Nej men vissa folk verkar ju tro att hundar e farliga för barn.. men så e ju inte fallet.. snarare att barnen tål saker bättre.. för dem e vana med lite "skit i hörnen" o skulle det vara att något problem visar sej så givetvis finns det ju inget att tänka på.. Då får man ju göra sej av med antingen barnet eller hunden.. o valet där e ju ganska självklart haha.



PUBLICERAT: 2009-12-04, 13:34:21 | URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
susanne

ja verkligen helt stört.. vi har just nu problem med min sons vikt oxå.. o man kände verkligen när man läste detta att man inte får ha egna ideer o tankar. för gör jag inte som farbror doktorn remomenderar så tass mitt barn ifrån mej.. så ska det för fan itne vara.. känner föräldrarna att detta e fel så måste dem lyssna o komma på något annat.. ok att massa fet mat får barnen att gå upp, men vilka följdsjukdommar kan dem itne å sen då..



min son ska läggas in på måndag.. o denna inläggningen har det varit ett jävla stjat om kan jag lova... dem bara planerade o bestämde utan vi viste ett skit.. så jag ringde o avbröt alltihop för jag sa att planera saker ang mitt barn gör man tillsammans med mej.. men nej då.. dem jagade mej.. fick ytterliggare en lapp hem.. men ingen information... den har jag fått jaga mej till i efterhand.. 5 olika meddelanden lämnade jag men ingen ringde upp.. så i det sista meddelandet sa jag att får jag ingen information så säger jagupp kontakten med neo o går vidare på egen hand.. DÅ ringde dietisten upp



PUBLICERAT: 2009-12-04, 14:07:56 | URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
Kimse

Inte lönt att bry sig, hundhår i tvätten var dte roligaste jag hört.. hundhår finns överallt i så fall ju. Vi ska behålla vår Ronja utan tvekan, hon ska få vara med från början hon är ju en del av vår familj hon med :) Fika snart?


emma

Ja vovven är en del av familjen, wilma år vår lilla bebis :).. ja absolut en fika snart, jag jobbar ju nästan bar kväll så kolla upp en dag när du .. När ert ul?!



PUBLICERAT: 2009-12-04, 14:25:27 | URL: http://emmakri.blogg.se/
susanne

ja han går inte upp som han ska.. hade ett möte med dietisten för ett halvårsedan ca.. hon hade då aldrig träffat gabriel.. så hon hade bokat in ett gäng från soc med så skulle det visa sej att han gråblek o slapp så hade dem börjat på en utredning väl eller nått.. men vi misstänker nu att kaloriintaget helt enkellt e för lågt... han e ju inget storätare precis



PUBLICERAT: 2009-12-04, 14:52:20 | URL: http://tinkerbellan.webblogg.se/
KossanMuu (från BF feb malmö-tråden på FL)

Har missat att du har en blogg =)

Jag får höra samma om min katt. De kan ju lägga sig på ansiktet på bebisen och kväva den :O Precis som man inte kommer hålla koll när bebisen och katten är i samma rum. Förstår inte varför folk bara ser nackdelar med att ha barn och djur, själv tycker jag det är en fördel att barnet får en kompis att växa upp med =)



PUBLICERAT: 2009-12-04, 20:00:46 | URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/
KossanMuu

Här är allt bra! Förutom att bebisen är läskigt lugn. Funderar på att ringa förlossningen om hon inte kommer igång snart =( Hur går det själv? Kan inte fatta att det bara är 10 veckor kvar, helt sjukt vad fort tiden har gått!



PUBLICERAT: 2009-12-05, 13:15:04 | URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/
Charlott

Aj hur känns foglossning? jag hari nte fått det än iallafall om jag ens kommer få det :) Åh vad gulligt! Nej vi vet inte könet än men jag tror att det blir en pojke :) Vad händer till helgen då?



PUBLICERAT: 2009-12-05, 15:09:32 | URL: http://snigelbebis.blogg.se/
KossanMuu

Vet inte om du har hunnit läsa i tråden, men bestämde mig för att åka in till förlossningen ändå och som tur var så var allt bra =) Men ska dit igen på måndag för att kolla blodflödet i navelsträngen. Är tydligen rutin när man åker in för en sån sak. Så det känns tryggt att de kollar upp ordentligt =)

Jag har också börjat känna lite mensvärk den senaste veckan. Misstänker att det är förvärkar. Hjärtklappning låter dock inte lika bra, hoppas det har gått över! Har BF 15 februari, du då?

Hehe vi diskuterar namn för fullt men det är inte lätt att komma överrens :P Är iaf inne på Linnea om de nu inte har sett fel på RUL ;-) Sj då?



PUBLICERAT: 2009-12-06, 01:19:22 | URL: http://kossanshandarbete.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: